1.Kosteloos verplaatsen
Een afspraak bij de tandarts of andere behandelaar kan kosteloos verplaatst worden tot maximaal 24 uur voor het geplande tijdstip.
2.Verplaats uw afspraak telefonisch
Verplaatsingen kunnen alleen telefonisch worden doorgegeven, tenzij het gaat om een afspraak op maandag of een afspraak op de dag volgend op een feestdag. Alleen dan geldt dat u per email kunt laten weten dat u uw afspraak wilt verplaatsen. Als u gezondheidsklachten heeft, bent u nog steeds van harte welkom in onze praktijk. Onze algemene voorzorgsmaatregelen zijn zorgvuldig afgestemd om eventuele besmetting te voorkomen, ongeacht de aard van de klachten. U mag ons altijd bellen als u aarzelt.
3.Te laat verplaatsen (eerste keer)
We begrijpen dat er soms iets tussen kan komen. Als het de eerste keer is dat u een afspraak niet tijdig of niet verschijnt op uw afspraak verplaatst (binnen een periode van 2 jaar) en de geplande tijd is korter dan 30 minuten, brengen we geen kosten in rekening. Voor afspraken waarvoor meer dan 30 minuten gereserveerd is, brengen we vanaf de 31e minuut €2 per minuut in rekening (tot een maximum van €150), met code C90. U ontvangt van ons een email, ter bevestiging van deze eerste keer en ter herinnering voor het maken van een nieuwe afspraak.
4.Te laat verplaatsen (tweede keer)
Verplaatst u uw afspraak voor een tweede keer niet tijdig of verschijnt u niet op de afgesproken tijd, dan brengen we de volledige gereserveerde tijd (€2 per minuut) óf de afgesproken behandeling ( tot een maximum van €150) in rekening met code C90. U ontvangt van ons een email, ter bevestiging van deze tweede keer en ter herinnering voor het maken van een nieuwe afspraak.
5.Te laat verplaatsen (derde keer)
Bij een derde keer te laat verplaatsen of niet verschijnen brengt De kiezel de volledige gereserveerde tijd (€2 per minuut) óf de afgesproken behandeling (tot een maximum van €150) in rekening met code C90. Tevens besluit De Kiezel geen nieuwe afspraken meer te maken, uitgezonderd spoedbehandelingen waarvoor dan het spoedbeleid geldt (zie onze website voor het spoedbeleid). U ontvangt van ons een email ter bevestiging van deze derde keer en ter informatie over het niet meer kunnen afspreken voor een behandeling.
6.Bevoegdheid van De kiezel
Soms kan het nodig zijn dat wij een afspraak moeten verplaatsen. We doen dit alleen als het echt nodig is.
7.Eerlijk en consistent beleid
De regeling geldt bij álle verplaatsingen binnen 24 uur, onze medewerkers kunnen en hoeven niet te beoordelen of een reden geldig of dringend genoeg is of niet. Een patiënt met werk- of familie omstandigheden wordt hetzelfde behandeld als een patiënt die zich niet lekker voelt of pech onderweg heeft.
8.Verantwoordelijkheid patiënt
Het is uw verantwoordelijkheid om de afspraak goed in de agenda te noteren. Een email ter bevestiging of herinnering is een service, geen recht en geen voorwaarde